Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

Εσύ, είσαι;

Η εφηβεία είναι μια κρίσιμη μεταβατική περίοδος μέσα στην οποία πραγματοποιούνται έντονες σωματικές, γνωστικές και συναισθηματικές αλλαγές. Σ' αυτή την ηλικία, οποιαδήποτε πληροφορία ή συμβουλή ακούσεις, είτε θα εντυπωθεί στο είναι σου επειδή σου ταιριάζει, είτε θα απορριφθεί. Θυμάμαι τον πατέρα μου, μεταξύ άλλων να μου λέει: «Να είσαι γενναιόδωρος…».

Πολλά έχω κληρονομήσει από τον τρόπο σκέψης του...Τα περισσότερα όμως με την πάροδο του χρόνου έχουν ενσταλάξει μέσα μου διαμορφώνοντας την προσωπικότητά μου. Αυτή την έκφραση, την αποδέχτηκα εξαρχής. Ήχησε καλά στα αυτιά μου κι έγινε τρόπος ζωής. "θα νιώσω καλύτερος άνθρωπος αν πραγματοποιήσω το περιεχόμενό της" σκέφτηκα από την πρώτη στιγμή!

Τα χρόνια περάσανε και αυτή η πρόταση-συμβουλή είχε καταγραφεί στον σκληρό μου δίσκο. Πορευόμουνα μ' αυτή ως γνώμονα στη ζωή...
Πριν κάποιες μέρες βγήκα με έναν Φίλο για μια μπύρα. Είναι κάποιοι Φίλοι που δεν τους βλέπεις συχνά, αλλά η επικοινωνία που έχεις αναπτύξει μαζί τους σε κάνει να αισθάνεσαι ότι είναι πάντα δίπλα σου! Σίγουρα όλοι έχουμε έναν από αυτούς. Τυχαίνει να είναι μεγαλύτερος από εμένα...Είμαι μεγάλος θαυμαστής του καλλιτεχνικού του έργου οπότε κάθε του λέξη για μένα έχει διπλή σημασία.

Αφού προηγήθηκαν 4-5 ποτήρια μπύρας και εξαντλήσαμε τα θέματα της επικαιρότητας, η συζήτηση άνοιξε και άρχισε να ξεφεύγει. Συνηθίζεται όταν βρίσκεσαι με αυτού του είδους τους Φίλους! Μέσα στα πολλά λοιπόν μου είπε: «Δεν υπάρχει πιο ωραίο πράγμα απ' το να είσαι γενναιόδωρος. Σε γεμίζει, σε τιμάει και πάντα επιστρέφει σε σένα αυτό που δίνεις! Σε βοηθάει στην δουλειά σου, στην καθημερινότητά σου στις κοινωνικές σου σχέσεις… Σε κάνει καλύτερο άνθρωπο». Ακολούθησαν παραδείγματα, στα οποία πολλές φορές έβλεπα τον εαυτό μου και συμφωνούσα σε όλα! Θυμήθηκα ξανά την ημέρα που μου το πρωτοανέφερε ο πατέρας μου! Εκείνη την στιγμή η εκτίμησή μου και για τον Φίλο μου δεν ανέβηκε απλά, επιβεβαιώθηκε!

Μπορεί να ένιωθα το ίδιο με αυτόν έως τότε αλλά μετά από εκείνη την μέρα συνειδητοποίησα ότι πρέπει να πείθω και τους γύρω μου να πράττουν κι αυτοί το ίδιο!
Έχει δίκιο ο Φίλος. Δεν πρέπει μόνο να νιώθουμε γενναιόδωροι, πρέπει να το μεταδίδουμε στον άλλον και να μοιραζόμαστε ότι είμαστε!

Πολλές συνειδήσεις αλλάζουν με μία κουβέντα! Είμαι σίγουρος ότι ο αφηνιασμένος οδηγός που δε σε άφησε να αλλάξεις λωρίδα στον δρόμο, ο κακόκεφος συνάνθρωπος που σου πήρε την θέση περιμένοντας στην τράπεζα, ακόμα και ο κολλητός σου φίλος που ποτέ δεν γύρισε δημόσια να σου πει μια καλή κουβέντα για να σε παινέψει, χρειάζονται αυτή την κουβέντα.

Μπορεί κάποιοι να μην αλλάζουν, αλλά τουλάχιστον εσύ θα έχεις προσπαθήσει γι' αυτό…

 
 
 
Γ. Ψαλτάκος
 
Πηγή άρθρου: http://www.creatures.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου